Godmorgon!

Har redan varit uppe och hunnit rehabträna Alvin. Massage, backträning, stegtränring och en 15min runda. Just nu går han runt i huset med sin röda boll. Det är ett hål i den som man lägger godis i och sedan får han rulla bollen tills godisarna åker ut. Perfekt för att hålla han sysselsatt! :D
I eftermiddag blir det jobb igen och sedan på kvällen ska jag vara med min Olvan!


Måndag!

Vaknade hos Ole idag vid 10. Upp äta frukost och säga hejdå till han innan jag åkte hem till mig. Som tur bokade både jag och Sara biljettet till Karlstad så vi åker upp på torsdag! Kommer bli hur roligt som helst! :D
Åkte och jobba vid 15-20. Så nu har jag duschat och ätit och ska skriva färdigt lite plugg!
 
Gammal bild från halloween förra året!

Fiesta!

Igår var det galet roligt! Blev en riktigt lyckad kväll. Lite sämre idag men sånna smällar man får ta. Har bara tagit det lugnt idag. Åkte till hajen med Nea och Ole och köpte frukt och choklad. Kollade film och bara chillat. Nu klipper Nea Ole och ska snart ner till farmor och farfar för att äta lite!


Skyfall!

Igår var vi som sagt på bio. Kollade på skyfall. Det var bra dock lite lång kanske. Har inte sett dom andra Bond filmerna så kan säga att denna är den bästa hittills ;) Fick en riktigt chock när vi körde hem då det blev mer och mer sön på vägen! Tillslut var det glashalt ute. Va fan hände liksom;))

Idag är det förfest med tjejerna sedan till lokalfesten i veddige. Bra lördag!


Skolbio!


Torsdag!

Ligger nu i sängen och ska strax sova. Skolan idag har varit ganska lugn. Var nere på vårt hål och köpte smink till lördag då vi ska på halloweenfest. Ni får se då var det blir;) imorgon blir det givetvis skola, börjar med massage i två och en halv timme så klagar inte! På kvällen blir det bio med Pojkvän, Emma och Anton, bra fredag!

Två bilder från skolan idag!


Fullt upp!

Har varit ganska mycket nu det senaste dagarna. I måndags åkte jag och Ole till Kajsa för att plugga inför matteprovet. Himla tur att Ole är hemma denna veckan när vi hade matteprov så han kunde hjälpa till på plats så att säga;)
igår hade vi matteprov i skolan och även rådgivarkväll med våra UF-företag.
Idag har jag tränat och lagat mat med Nea. Kollar oth nu och ska strax sova, natti!


Just nu!

Sitter och pluggar matte på vårt hål, duktiga tjejer!


Söndagsmys!

Ligger nu och kollar på Bäck och strax kommer Ole hit. Nea har precis åkt härifrån. Hon har klippt mitt hår och så har vi kollat solsidan:)

 


Bakisdag..

Nu är söndag igen. Tycker inte om att helgen går så fort.. Men det har varit en galet bra helg! I fredas kom ju Ole hem så var hos han och kolla film med hans familj och bara myste! I lördags var det fest med pangbrudar! Idag har jag försöka plugga matte men går inte något vidare... Har prov på tisdag så måste verkligen plugga. Ska får ta tag i det imorgon!


Snart helg!

Ligger i sängen och kollar oth, bästa serien någonsin! Har sett det flera gånger men fortfarande lika bra;) imorgon är det äntligen fredag!


Onsdag!

Sitter just nu och lyssnar på massa gammal musik! Galet vad man kan ha minnen till gamla låtar ;) 
Idag slutade jag 14.30 men skulle ha utvecklingssamtal vid 16.10 så fick sitta skolan och vänta. Samtalet tog max 5 min så var helt meningslöst egentligen. Men men, nu är det gjort! :) Var ute med hundarna när jag kom hem och sedan träning med Nea. Känns bra att jag har kommit tillbaka till all träning, mår så mycket bättre av de!
Imogon ska jag äntligen hämta min iphone 5 och det är bara en dag kvar tills min älskade pojkvän kommer hem! :D
 
haha Choff lekte konstnär på designen ;)

Just nu!


blogg.se...

Har inte kommit in på blogg.se nu på ett tag, därför jag inte bloggat...
Men idag har jag varit i skolan som vanligt, åkte och tränade direkt efter skolan. Kom hem, duschade och åt sedan gick jag upp och mötte Nea. Hon sover hos mig inatt :D Just nu sitter jag och pluggar lite och Nea läser. 
Imorgon blir det skolan igen och sedan ska Nea färga mitt hår :)
 
Galet vad mitt hår har blivit ljusare sen jag färga det sista. Men imorogn blir det mörka slingor!

Jobb jobb!

Idag vaknade jag bredvid Olivia. Vi gick ut och gick med bea och chillade. Åkte och jobbade vid 3 till 8. Nea, PJ och André kom och hämtade mig och sitter nu med dom och kollar film! Imorgon blir det jobb igen, så ingen alkohol för mig denna helgen. Blir en lugn hel med jobb och filmmys, känns bra!


Fredagsmys med Olvan!


Återbesök!

Hade ingen massage idag så börjar inte för än 13.50 :D Men blev ingen sovmorgon för mig eftersom Alvin skulle på återbesök hos veterinären vid 8.10. Vi var först hos en massör som gick igenom rehab osv. Sedan tog dom nya röntgen bilder på benet och allt så bra ut! Så nu blir det massage och rehabträning i några veckor framöver och han slipper ha tratt om han inte är på såret :)
Ska strax åka in till stan med mamma och köpa lite saker till Alvin :) Sedan blir de skoooolaaaa! 
 
 
 

Matilda tipsar!

Vill bara tipsa om ett riktigt bra torrschampoo från Björn Axén! Det enda torrschampot jag är nöjd med. Håret blir mycket fräschare och får lite volym :)
 

Snart helg!

Kom nyss hem från träningen och sitter nu och äter och kollat OTH. Blev skivstång/step idag :) 
Började inte för än 13.40 idag så hade en mega skönt sovmorgon! Hade också bara gympa och matte idag vilket var chill! I morgon är det äntligen fredag vilket leder till helg! Ska dock jobba hela helgen men det är det värt, massa pengar! :D Imorogn är det också bara en vecka kvar till min älskade kommer hem ♥
 

Vinterjacka!

Har funderingar på att beställa denna :)

Helgen!

Har ju som sagt spenderat hela helgen hos min älskade Ole! Det har varit en jättemysigt helg! Har lagat mat, träffat hans kompisar, spelat kort och sett en lite del av Karlstad. Var dock jobbigt att lämna han i söndags... Kändes som jag precis kommit dit. Men inte långt kvar tills han kommer hem hit till Varberg :D 
 
Veckan rullar på som vanligt. Är i skolan, tränar och pluggar :) Idag sover Nea hos mig och vi sitter nu och kollar Svenska Hollywoodfruar :)
 

Äntligen hemma!

Idag åkte vi och hämtade min älskade Alvin! :D
Imorgon åker jag till min pojkvän i Karlstad. Åker från Varberg vid 4 så är uppe i Karlstad vid 8 :) Kommer nog inte blir så mycket uppdatering i helgen tror jag ;) Men nu ska jag kolla film sen sova!
 
 
 

Tack Olivis!

Olivia fixade snabbt ihop en ny heder till mig. Tack så mycket bästa du! ♥
 

En stor lättnad!

Alvin blev opererad idag och allt har gått bra. Han har fått en stav med skruvar i benet. Var och häslade på han innan idag. Blev så glad när han började vifta på svansen när vi kom! :D Pratade även med veterinären som gjorde ingreppet och han visade på röntgenbilder hur allt såg ut innan och efter operationen. Så i morgon får Alvin äntligen komma hem! Så skönt att veta att han efter omständigheterna mår bra! 
 
Sedan får vi se om vi kommer tillbaka på agilityplanen. Vetrinären sa att det finns goda möjligheter för detta! Men just nu vill jag bara få hem han! ♥

tårarna rinner...

Igår hände det värsta som kan hända.. Min älskade Alvin blir påkörd när mamma ar ute och gick med dom. Vi åker direkt in till Varbergs djurklinik där dom kolla i genom han och röntgar han. Det visar sig att han ena bakben är helt av och han har även en liten luftbubbla vid lungan. Eftersom  kliniken stänger så får vi åka vidare till viskadalens djurklinik där han får stanna över natten. Helt sjuk jobbigt att lämna han där :( 
Idag ringde dom från kliniken och sa att det väntar med hans operation tills i morgon då han förhoppningsvis är mer stabil. Det hade också fått suga ut en halv liter luft som åkt ut från lungan. Jag håller tummarna att all går bra och jag älskar han något enormt! Han måste klara det här! Om kärlek kunde rädda dig hade du varit odödlig ♥
 

RSS 2.0